träna för att få ett bättre humör

Okej, nu under den gråaste av alla årstiderna är det svårt att alltid hålla humöret på topp. Och det som alla tipsar om är att träna. Jag kan inte göra mer än att hålla med för det är verkligen ett bra sätt så att man mår och känner sig bättre och gladare. Nu tänker säkert ni "jo visst som om jag orkar det" och tro mig det har jag också tänkt. Det gäller bara att hitta rätt träningsmetod som också gör att du vill träna och tycker det är kul. Sofia och jag har hittat våran och det är att gå 1 till 2 gånger i veckan på friskis & svettis. Det är också viktigt att...
  • ...dricka vatten. Det är den bästa drycken som kan hålla dig i form. Effekten är att den håller igång förbränningen och håller dig mättare. Man ska hellst dricka 8-10 glas om dagen (jag gör knappast det, hamnar på 2-4 glas.)
  • ...promenera! Vi går minst en halvtimme om dagen fram och tillbaka från skolan.
  • ...äta nyttigt och regelbundet. Då pratar vi såklart om frukt, grönsaker, nötter, linser, spenat men även hemmagjord choklad innehåller mycket antioxidanter som är bra för kroppen.
Lycka till! ♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh, tack så jättemycket!

Kram

2011-12-20 @ 23:17:06
URL: http://niinno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för oss)

Din blogg eller liknande:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin plusikassan.se
RSS 2.0