Q/A part 2

Har ni kik? Vad heter ni där? 
svar: Ja det har vi, vi heter bara antoniawahren och sofiawahren :) 
 
Favorit maträtt? 
svar: Vi har ingen absolut favorit maträtt men något vi gillar väldigt mycket är olika pastarätter och lax! 
 
Favorit mascara? 
svar: Den vi använder nu heter Lóreal paris volume million lashes och den tycker jag funkar jätte bra! Dock har det kommit in många nya mascaror på senaste tiden som t.ex maybellines rocket mascara så den ska vi nog testa på härnäst! 
 
Vad har ni för betyg? Alltså A, B, C, D, E och F? 
svar: Vi har ett D, två stycken C och så fjorton stycken B. Men förhoppningsvis kommer vi höja två - tre B till ett A! 
 
Gillar ni Beyonce och i så fall ska ni gå på hennes konsert? 
svar: Ja Beyonce har ju väldigt många bra låtar! Nej det ska vi inte.. 
 
Vart har ni köpt era stentvättade jeans? 
svar: De beställde vi ifrån Nelly :)
 
Skulle ni kunna ha sotade ögon någon gång? 
svar: Hehe vi brukar vanligtvis inte använda ögonskugga så mycket utan det är nu på den senaste tiden som vi börjat ha lite naturlig ögonskugga, men det skulle jag absolut kunna tänka mig att testa på! Men då måste vi köpa lite nya paletter eftersom vi inte har så mörka färger :) 
 
Vad tycker ni om Dr.martens? Snygga/fula? Skulle nu kunna tänka er att köpa ett par? 
svar: Jag tycker det är assnyggt med folk som har det! Fast jag själv har ingen tanke på att köpa ett par, men om vi skulle FÅ ett skulle jag ju inte tacka nej, haha..
 
Varför träffar ni aldrig eran pappa? Har ni någon kontakt med honom? 
svar: Vi har aldrig bott hemma hos honom permanent och har aldrig riktigt kallat honom för pappa, men när vi var små åkte vi till honom emellan åt och sov där en natt ungefär och sen tog det längre och längre tid tills vi träffade honom och idag var det flera år sedan sist. Men vi har pratat om att träffas fast det blir aldrig riktigt så, men vi brukar smsa varandra på högtider, som julafton och födelsedagar. :) 
 
Dricker ni? 
svar: Nope
 
Snälla snälla skulle inte ni kunna komma på besök i Örebro? Skulle så gärna vilja träffa er och få en autograf eller två? 
svar: Åhh men gud så smickrade vi blir!! Tyvärr brukar vi inte åka till Örebro och det skulle nog mest kännas lite pinsamt att åka dit eftersom så många antagligen inte skulle komma.. haha 
 
Har ni någon förebild? 
svar. Kenza! LÄTT 
 
Varför bestämde ni er för att blogga? 
svar: Det var faktiskt våran kompis Sara som tyckte vi skulle starta en blogg tillsammans så vi tänkte att vi kunde testa, och nu är vi fast! Haha 
 
Jeans eller kjol? 
svar: Utan tvekan jeans! Men jag önskar jag kände mig bekvämare i kjol eftersom det också kan vara väldigt snyggt!
 
Om ni fick välja skulle ni hellre vara tvillingar eller inte? 
svar: Jag är jätte nöjd med att vara tvilling faktiskt! Men jag har så svårt att föreställa mig ett liv utan en tvilling så det skulle vara spännande att testa på det en dag eller två ^^
 
Vad är det bästa med att ha en tvilling? 
svar. Helt klart att man kan prata om ALLT och förstå varandra så bra som vi gör! 
 
Vad är det sämsta med att ha en tvilling? 
svar. Jag måste väl erkänna att det är lite jobbigt att dela på allt hela tiden, att jag måste vänta en dag på att få använda de där jeansen och att vi måste anpassa oss efter varandra när vi sminkar oss och sånt. 
 
Tycker ni att det är jobbigt att ses som en person när ni egentligen är två individer? 
svar: Ja vi tycker det är lite jobbigt ibland faktiskt, fast om någon kallar oss för "tvillingarna" är det bara för att det är enklast och vi blir ju inte så jätte arga precis, men vi vill hellre att de säger våra namn :) 
 
Har ni ofta samma åsikter om saker? 
svar: Ja oftast! T.ex att båda gillar en tröja och tycker si och så om den personen men det händer såklart att vi också är oense. 
 
Ska ni på bal? Vilka klänningar ska ni ha då? 
svar: Ja det ska vi, vi har ju sålt salami med klassen för att få ihop pengar till en bal! Vi har beställt en varsin klänning redan men vi vill inte riktigt avslöja hur de ser ut än! Men båda är ganska enkla, axelbandslösa långklänningar! 
 
Vad är det viktigaste på en kille? 
svar: Helt ärligt måste han ju se bra ut, det tycker nog alla fast det säger att det är insidan som räknas! Men han får ju inte vara ett svin bara för att han ser bra ut, utan han ska såklart vara omtänksam och snäll och sånt. Men det viktigaste är nog ändå att man vågar vara sig själv och har roligt tillsammans! 
 
Kollar ni på Vampire Diaries? 
svar: Nej det gör vi inte
 
Vad vill ni göra i framtiden? 
svar: Jag skulle så gärna också vilja ha svar på den frågan för just nu vet jag inte, men jag tycker det är jätte roligt att fota, bli fotad och hålla på med mode och skönhet! 
 
Vem föddes först av er? 
svar: Vi föddes med kejsarsnitt och då var det bara några få sekunder mellan oss, men Antonia föddes först! 
 
Är ni alltid tillsammans? 
svar: Ja det är vi, hemma kan vi ju göra saker för oss själva men t.ex i skolan är vi alltid tillsammans. 
 
Var får ni all inspiration ifrån till bloggen/mode? 
svar: Vi kollar runt på MASSOR av olika bloggar och inspireras mycket av deras bilder och kläder så jag skulle säga mest ifrån bloggar! 
 
 
Pjuuh, det var det! Hoppas att ni fått svar på det mesta nu i alla fall! Och tack för allt fint ni sagt ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Janina

Hej!

Skulle bara säga att ifall ni funderar på att köpa maybellines rocket mascara så rekomenderar jag starkt! Den funkar jätte bra till mig iallafall<3

Svar: Hejsan! Åh okej vad bra :)) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-30 @ 21:09:33
Postat av: Johanna

Rolig läsning! ^^ :) Har ni varit inne på Polyvore någon gång? Man kan göra collage mycket enkelt där och sedan lägga upp på bloggen som inspiration, tips! http://www.polyvore.com/ Kan tipsa om 3 bloggar också: Kayture.com songofstyle.blogspot.se http://blogs.vogue.es/clara-alonso/

Hoppas ni gillar! Eran blogg är väldigt mysig att läsa tycker jag! Ha det fint

Svar: Jo jag har faktiskt fixat några collage där några gånger men jag vet inte, jag fastnade bara inte där haha.. Åh tack du!! :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-30 @ 22:37:12
URL: http://cohenandflats.tumblr.com
Postat av: Alexandra

Jag måste bara säga att jag har provat the Rocket-mascaran & den var verkligen en jättestor besvikelse enligt mig, personligen tycker jag det är mycket bättre att lägga pengarna på någon annan mascara. Älskar eran blogg föresten :D

Svar: Jaha okej men då vet vi i alla fall :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-30 @ 22:48:31
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Åh jag känner igen det där med att behöva dela på allt bara för att man är tvilling! Alla brukar också kalla oss för tvillingarna, och det är som ni säger- Man blir ju inte arg men man hade ju föredragit att de sa ens namn istället ;)

Svar: Jaa men det kan jag också tänka mig att flera känner! :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-31 @ 08:50:38
URL: http://julhaz.blogg.se
Postat av: Sarah

Undra vilket "bloggställe" använder ni?som till exempel.bloggo.se och devote,vilket använder ni för hade viljat starta en blogg själv:)

Svar: Vi använder blogg.se :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-31 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för oss)

Din blogg eller liknande:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin plusikassan.se
RSS 2.0