New love

 Okej, titta vad som kom idag!? Äntligen säger jag bara ÄNTLIGEN! Det känns verkligen jätte bra att ha en mobil nu eftersom jag har varit utan en i flera månader och nu är jag så ivrig att få igång den! Och för er som undrar hur vi har haft råd kan jag säga att jag som sagt inte haft en mobil på flera månader och sparat pengar till en ny, jag fick ihop nästan 4000 kr och den här kostade 5100kr på en utländs sida. Resten av pengarna drar mamma av 200 kr varje månad till jag betalat den helt själv. (Har rätt så mycket att fixa nu ikväll så vi hinner tyvärr inte uppdatera er mera idag, massor av kramar).
 
/ Antonia

Kommentarer
Postat av: samira

Varför är din mamma så snål? Nästan lite synd att ni måste betala allt själva

Svar: Okej varför tycker du att hon är snål? För att vi köper våra egna saker själva? Vi får vårat hela barnbidrag var varje månad (1000 kr) och ja då köper vi våra saker själva men pengarna räcker till och väldigt väldigt många får betydligt mindre i månadspeng. Hur mycket får du om jag får fråga? 5000 kanske??
Sofia & Antonia

2013-04-23 @ 19:43:02
Postat av: Jenny

vilken sida köpte du den på?? :)

2013-04-23 @ 20:10:18
Postat av: Sarah

Omg,vad roligt!!kul för er looove yoooooou guys.

Svar: Åhh jaaa verkligen! :D Du är så himla söt och snäll!! Kram
Sofia & Antonia

2013-04-23 @ 20:33:51
Postat av: hanna

"Vi" har råd? Delar ni mobil?

Svar: Nej vi delar inte mobil, men däremot så delar vi på alla våra pengar! Kram :)
Sofia & Antonia

2013-04-23 @ 21:12:30
Postat av: Maria

Hej tjejer!

När ni beställde träningsskor från dailyfreerun.com fick ni betala massa tullavigft? Skatt? Frakt? Vad landade den totala summan på?

Tack på förhand!

Bästa hälsningar
Maria

Svar: Hejsan Maria! Det var det som vi blev så förvånade över, det blev ingen frakt, tull eller något sådant alls! Ett par skor kostade alltså 430kr. Kram på dig :)
Sofia & Antonia

2013-04-23 @ 22:58:32
Postat av: Ida

Samira verkar ha lite skev verklighetsuppfattning när det gäller pengar alltså...
Det är jättebra att ni redan nu börjat ha koll på era pengar! Bra övning inför studentlivet sedan, tro mig ;) Så häftigt med femman!!! Jag själv ska nog skaffa fyran i höst! Dras med trean nu haha...

Svar: Åh tack för att du tycker det, jag håller med dig om att det är bra träning! Ja den verkar jätte bra så vi båda är nöjda! Trean tycker jag också funkar, de största skillnaderna är egentligen designen och kameran bara. Kram :)
Sofia & Antonia

2013-04-24 @ 00:26:27
Postat av: Sara - Hold on be strong

Åh vad roligt!!

2013-04-24 @ 03:45:51
URL: http://saraleasofia.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har också tänkt på det Samira kommenterade. För 1000 kronor i månaden kan man knappast köpa bra vinterskor eller en varm vinterjacka. Ni går ju liksom runt i skinnjacka fast det är flera minusgrader... Jag har själv kompisar som betalar allt själva, men i sådana fall bidrar faktiskt föräldrarna med pengar och det tycker jag att man SKA göra. Det är ju skillnad på att köpa kvalité och kvantitet.

Svar: Nu är det såhär att vi har valt att gå omkring med en skinnjacka och frysa hela vintern, om vi ville ha en bra vinterjacka så skulle ju såklart mamma köpa det åt oss! Sen våra nya träningsskor köpte faktiskt mamma helt och hållet till oss för att vi inte har så mycket pengar nu, men annars så tycker jag att 1000kr räcker för kläder och andra nödvändiga produkter! Kram på dig
Sofia & Antonia

2013-04-24 @ 12:54:58

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för oss)

Din blogg eller liknande:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin plusikassan.se
RSS 2.0