Recension - transparent löspuder

 
Vi har nu testat på vårat nya transparenta löspuder i några dagar, och eftersom det var första gången för oss att testa på tänkte vi dela med oss av våra åsikter och skriva en recension om det! 
Den största anledningen till att vi köpte just ett transparent löspuder är att vi har tipsats om det för oljig och blank hy, vilket vi har. Sen skulle det ge en naturligare yta och inte se lika kakig ut. 
 
Vi brukar under dagen förbättra sminket med ett puder och upplever att det känns just kakigt och att det kan se lite för sminkat ut. Men nu när vi använt det här pudret blir det inte ALLS kakigt, påpudrat eller ser "onaturligt" ut. Så det här pudret är verkligen något vi tipsar för om ni känner som oss, att vanligt kompaktpuder blir kakigt. Transparent betyder då genomskinligt men vi kan se en aning av vithet när vi tagit puder, det är inget problem för oss så det är lugnt. 
 
Det här håller lika länge som vilket puder som helst och kostar 140kr, det finns olika märken att välja mellan på just transparent löspuder så när det här tar slut tänkte vi köpa ett annat märke. Men vi är i alla fall väldigt nöjda! Om ni sminkar er, är det löspuder eller kompaktpuder ni använder er av? Och vad funkar bäst för er?

Kommentarer
Postat av: SOFIA

Åh det verkar ju jättebra! :) Jag använder mig av mineralfoundation i puderform, vilket är jättebra. Har också oljig hy så kan inte ha flytande foundation för då blir det bara värre. Men mineralfoundation funkar toppen!! Kram & tack för en jäääättebra blogg med massa grymma tips :D

Svar: Åh tusen tack snälla du! Jätte roligt att du tycker det :) Och vad bra mineralfoundation verkar, känner mig lite sugen på att testa det nu med faktiskt. Kram på dig
Sofia & Antonia

2013-03-07 @ 20:06:52
Postat av: Fanny

Löst mineralpuder är super! :)

Svar: Ja det tycker jag med! :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-07 @ 20:17:48
URL: http://dreamsoffanny.blogg.se
Postat av: diana

använder kompaktpuder, men har alltid velat prova löst puder eftersom att det ser naturligare ut och bra för oljig hy. Nu har mitt kompaktpuder gått sönder haha, så ska köpa ett löst ganska snart!
Så även det är positivt med löst puder, man behöver inte oroa sig för att det ska "gå sönder" haha!

Svar: Haha ja precis! Vårat kompaktpuder går alltid sönder i slutet så det blir att man spiller mycket och så är det lite svårt att få upp puder tycker jag. Men jag tycker verkligen att du ska testa på löspuder :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-07 @ 21:31:39
Postat av: Jonna

Skit bra blogg!

Svar: Åh tack! Kram
Sofia & Antonia

2013-03-08 @ 11:36:43
URL: http://lifewithmejonna.blogg.se
Postat av: Sofia

kul att det var så bra :D

Svar: Ja det känns jätte bra faktiskt! Kram :)
Sofia & Antonia

2013-03-08 @ 11:36:56
URL: http://fames.se/byfia
Postat av: Bea

Ja jag har jätteproblem med hyn och använder just nu ett kompaktpuder från Max Factor som funkar bra. Kanske borde testa på transparent löspuder? Jag vet att de säljer kompakt transparentpuder på Make Up Store men har själv aldrig provet det :-)

Svar: Ja de tycker jag faktisk att du ska testa på! Vi blev väldigt positivt överraskande så de är alltid värt ett försök :) Kram
Sofia & Antonia

2013-03-08 @ 18:19:47
URL: http://bearose.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag använder både foundation i puderform, kompaktpuder och löst mineralpuder (vid olika tillfällen såklart haha). Min favorit är foundation i puderform eftersom det ser väldigt naturligt ut i ansiktet samtidigt som det är täckande. :)

Svar: Åh jaha! Jag har nämligen inte riktigt varit säker på om mineralfoundation är tillräcklig täckande men det verkar ju vara bra med det så det ska jag nog testa någon gång :)
Sofia & Antonia

2013-03-08 @ 18:38:39
URL: http://hsjw.blogg.se
Postat av: Michelle

ur snygg blogg har ni tjejer!
Lust att göra ett bloglovinbyte?

2013-03-09 @ 13:50:23
URL: http://michaanss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för oss)

Din blogg eller liknande:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin plusikassan.se
RSS 2.0