Svar på frågor

Hur träffades du och din pojkvän Antonia? 
Det roliga är att vi aldrig "träffades" som två främlingar. Vi har gått i samma klass sen fyran och innan dess gick vi i samma skola. Men vi har liksom aldrig pratat med varandra (såklart lite om man hamnar i samma grupp i skolan) men jag visste inte vem han var och han visste inte vem jag var. Vi trodde vi var så olika. Sen på skolavslutningen träffades några från klassen på kvällen och DÅ började vi prata! Efter det gick det fort och det tog inte lång tid förren vi blev tillsammans på riktigt. 
Vi pratar ofta om det idag, "tänk om vi skulle varit tillsammans när vi gick i samma klass?". Och så pratar vi om när vi kramades på skolavslutningen och i bådas huvud tänktes det att det här är sista gången vi ser varandra. Men så blev det inte precis! ♥♥
 
Kan ni inte berätta mera om era pojkvänner? Har ni båda? 
Yes båda har! Jag tycker det känns fel att prata om Sofias pojkvän så det får hon göra i ett enskilt inlägg. Nu vet ni hur jag och Jonnie träffades i alla fall! Han går första året i gymnasiet i Nyköping inriktning VVS, alltså lika gammal som jag. Dock är det många månader emellan, eftersom jag fyller år i Januari och han i December. Han har en stor familj med sju barn och bor på ett ännu mindre ställe än jag, ungefär 10 min ifrån mig med bil. Han är intresserad av kläder och att rita. Älskar honom så mycket! 
 
Är ni nöjda med erat gymnasieval? Hur är det att gå Estet media? Om ni inte gick den linjen ni går, vilken skulle ni kunna tänka er? 
Ja vi är nöjda med vårat gymnasieval, dock skulle jag vilja gå i en mindre skola. Jag tycker det är väldigt roligt med fotografi, men i skolan är det självklart inte helt lika roligt. När man fotar på press och tid. Att gå ut och fota när det är kallt och tråkigt väder är mindre kul, men att fota i studion är det bästa! Jag skulle nog kunna tänka mig att kanske gå stylist linje, tänk vad kul att lära sig om hår och smink!! 
Här går vi! Grillska Gymnasiet i Liljeholmen, förr kallad JB. 
 
Varför slutade ni blogga? Och varför började ni igen? 
Vi slutade blogga i början av sommaren när vårat internet gick sönder helt i en månad. Efter det kändes det så skönt att slippa tänka på bloggen, speciellt på sommaren. Så det rann ut i sanden kan man säga. Nu började vi (jag) att blogga först och främst för att jag ville ha en sysselsättning under lovet. Man kan säga att man känner sig mindre ensam när man pratar med er :) 
 
Var får ni er inspiration ifrån? 
Jag har inte den blekaste aning egentligen. Från bloggarna vi läser, människor på stan, folk i skolan, våra vänner och det som finns i butikerna. Brukar ofta klicka runt på gina, HM, Bik Bok osv och det ger mig inspiration! 
 
Vilka serier rekommenderar ni? 
Serierna jag har sett är de vanligaste, t.ex. One Tree Hill, Gossip Girl, Pretty Little Liars och Andra Avenyn. Så jag har ingen speciell att rekommendera tyvärr, om du inte sett de ovan är de en rekommendation. Eller The OC. 
 
Vilka affärer rekommenderar ni? 
Tråkigt nog "de vanliga". Gina Tricot, H&M, Bik Bok, Cubus och JC är där vi handlar.
 
Har ni två en bra realtion? 
Förr i tiden hade vi en skitbra relation, vi gjorde allt samtidigt och tillsammans. Som att borsta tänderna och gå och lägga oss samtidigt. Nu när vi båda skaffat pojkvän har vi glidit ifrån varandra lite och blivit mera självständiga. Men det ser jag ändå positivt, för vi kan inte leva tillsammans hela livet ut. Men vi går ju i samma klass, går till/från skolan tillsammans, bestämmer kläder tillsammans, hjälper varandra att välja färg på nagellacket och planerar kläder tillsammans. Så vi är fortfrarande väldigt nära! 
 
Vart rediegerar du dina bilder? 
Jag använder mig av min Mac som jag fått från skolan, och använder mig av Adobe Bridge och öppnar bilderna i Camera Raw. Brukar vanligtvis höja exponering, kontrast, vita, svärta och ljus. Även sänka temperaturen. 
Min fina dator.
 
Ni kan fortsätta ställa frågor!  Kram Antonia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag undrar en sak, har ni exakt samma röst? Lite random fråga haha men men ;)

Svar: Vi frågade faktiskt våra kompisar om det haha, men de sa att det absolut finns skillnad. Det var faktiskt en rolig fråga för jag har inte tänkt på det ens :) Kram
Sofia & Antonia

2014-03-05 @ 21:10:14

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för oss)

Din blogg eller liknande:

Din kommentar:

Trackback
bloglovin plusikassan.se
RSS 2.0